Loading...
  • Voor 23.59 besteld, morgen in huis
  • Gratis achteraf betalen
  • Altijd de beste prijs

    Het beste dieet voor basketballers

    Basketbal is een intensieve sport. Je speelt op een relatief klein veld, zeker als je het vergelijkt met een voetbalveld. Je loopt niet alleen op deze korte afstand veel op en neer. Je trekt sprints en daarnaast spring je ook geregeld. Deze bewegingen vragen veel van je lichaam. Een goede voeding moet dan ook zorgen dat je je de hele wedstrijd optimaal kunt inzetten. En dan kun je zeker niet zonder koolhydraten en vezels. 

    Waarom zijn koolhydraten belangrijk voor een basketballer? 

    In de korte tijd dat je speelt, de tien minuten per kwart, moet je alles geven wat je hebt. De pauze tussendoor is kort, dus je hebt ook niet veel tijd om bij te tanken. Daarom heb je voeding nodig die je veel energie geeft. Deze energie haal je uit voeding die veel koolhydraten bevat. Koolhydraten zijn bijvoorbeeld suikers die snel door je lichaam opgenomen worden. Hierdoor krijg je directe energie die je helpt tijdens de basketbalwedstrijd. Maar ook koolhydraten die langzamer werken zijn belangrijk. Deze zorgen er namelijk voor dat je spieren zich na intensieve activiteit goed kunnen herstellen en dus ook minder vermoeid aanvoelen. 

    Kies voor aanvullende koolhydraten bij je dagelijkse voeding 

    Om ervoor te zorgen dat je op wedstrijddagen voldoende energie hebt, dus voldoende koolhydraten hebt gegeten, kun je kiezen voor voedingssupplementen die de juiste koolhydraten bevatten. Dat zijn bijvoorbeeld Basic Bulk Oats. Dit is 100% plantaardig en niet alleen rijk aan koolhydraten, maar ook aan vezels. Doordat deze haver geen enkele andere toevoegingen heeft, zoals bijvoorbeeld suiker, kun je vertrouwen op een volwaardig en zuiver product. Je neemt deze Basic Bulk Oats in met een eiwitshake tijdens de maaltijd. Of je bakt er brood of pannenkoeken mee voor een stevig ontbijt voor de wedstrijd. 

    Eet voldoende vezels voor een goede spijsvertering 

    Tijdens een intensieve wedstrijd wil je geen opgeblazen gevoel hebben. Daarom is het ook belangrijk dat je voldoende vezels eet. Vezels zitten in graanproducten, zoals bijvoorbeeld brood en ook in zilvervliesrijst. Net als in groenten, aardappelen en noten. Vezels stimuleren de spijsvertering. En dat is ook belangrijk voor je lichaam, zeker als je een sportieve inspanning hebt als een basketbalwedstrijd. Merk je nu dat je vaker last hebt van je darmen dan je zou willen, kijk dan eens of je wat extra vezels kunt gebruiken. Deze kun je ook in de vorm van een voedingssupplement krijgen. 

    Vezels als aanvulling op je voeding 

    Kies voor capsules die vezelrijk zijn en bijvoorbeeld 7 gram vezels bevatten. Deze capsules neem je als aanvulling op je dagelijkse voeding. Bij een goed en gevarieerd sportdieet krijg je al rond de twintig gram vezels dagelijks binnen. Het kan nodig zijn dit aan te vullen, omdat het mogelijk is dat je lichaam dertig tot veertig gram per dag nodig heeft. Eet je dus nauwelijks brood, groenten of aardappels en heb je het idee dat je wat aanvulling kunt gebruiken? Dan is een voedingssupplement met vezels een oplossing. Houd je wel aan de aanbevolen hoeveelheid van het product tijdens het gebruik. Drink daarnaast ook voldoende water zodat je lichaam optimaal zijn werk kan doen. 
    Met de juiste combinatie van koolhydraten en vezels houd je je lichaam in goede conditie. Zowel voor, tijdens als na de basketbalwedstrijd.